mormor

idag gäller det! ska skriva sluttentan i religionskursen. e rejält nervös men kan själv välja när under dagen jag vill skriva så ska nog vänta me o skriva till i eftermiddag.
ska ner o träna på gymmet om en stund o sen blir det plugg resten av dagen.
har sovit tokdåligt i natt o vaknat flera ggr, antagligen stressen om gör sig påmind. på nyheterna idag pratar dom om att det är vanligare att kvinnor har sömnproblem än män. d verkar ju stämma på mig!
igår hände ngt konstigt. ja ska väl erkänna att ja aldrig trott på mirakel men efter igår har ja ändrat min uppfattning. min mormor har under tre veckors tid varit helt okontaktbar och inte sagt ett ljud, läkarna på sjukhuset säger att hon är hjärndöd :( ja o min syster tog beslutet att mormor ska få spendera sin sista tid i sitt hem istället för i det sterila sjukhusrummet där hon varit i närmre en månad. igår åkte syrran dit för o hälsa på. hon går fram till sängen o säger hej mormor. då öppnar mormor ögonen o säger hej tillbaka o följer syrran med blicken!! känns helt overkligt verkligen :)
personalen som var med i rummet trodde inte sina ögon utan gick för att hämta sköterskan som aldrig heller varit med om något liknande. sköterskan förskökte oxå prata me mormor men utan reaktion. syrran gick fram till mormor igen o mormor svarar henne igen. hur e det möjligt? min mormor har ju iofs alltid varit en krutkärring :)
sköterskan på boendet ringde mig på förmiddagen igår för o säga att hon upplevde mormor som sämre o att hon inte har långt kvar att leva. dom ger henne morfin två ggr om dagen för att vara säkra på att hon inte har ont och det sitter någon hos henne hela tiden så hon inte ska vara ensam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Varit här innan?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0