torsdag

jisses va tiden flyger iväg det e ju redan juli. dom senaste dagarna har varit varma o härliga men alldeles för kaotiska.
min bil började strejka för ett tag sen när ja skulle köra o hälsa på mormor men sen gick den som en klocka i en vecka fram till förra veckan då den helt plötsligt inte ens startade. ja ringde en verkstad o pappa skulle bogsera ut bilen dit. jag som aldrig bogserat förr va rejält nervös för att inte tala om att stackas fia som hängde me va ännu mer nervös. bra stöd! :) haha vi hann inte mer än 50 meter innan den jäkla linan gick av o pappa blev arg som ett bi men det va inte mkt o göra åt för till verkstaden va vi ju tvungna att hinna innan dom stängde för dagen. det blev en del ryck rakt ut i rusningstrafiken, och toknervös som jag va kom vi iaf fram till verkstaden! när ja hämtade bilen i tisdags hade dom inte hittat va felet va och bilen hade gått som en klocka när den va där så me en saftig räkning körde ja därifrån. använde bilen ganska flitigt igår och till skolan o hem idag. sen skulle ja o fia åka o sola o bada o då va det stop på verköleden! den dog mitt på vägen o där fanns ingen vägkant att stanna vid så fick slänga mig över på andra sidan vägen o ner i dikeskanten. det e så jäkla otäckt när den dör för det blir svårt o styra o bromsa. ringde verkstaden o han gav mig tipset att prova öppna huvet o låta den stå en stund för han trodde den va överhettad. där stod fia o jag i vägkanten på fel sida vägen me motorhuvet öppen o såg ut som två fån. en stund senare startade bilen så vi körde i 190 bort till verkstaden! nu för en stund sen ringde dom o hade hittat felet. halleluja! :) ja bokstavligen hoppade av glädje. det va ngt som hette bensinpumprelä(elle rhur det nu stavas)som va trasigt. det kostar antagligen inte så mkt heller så det e ju bra så nu får ja tillbaka min bil imon :)

idag på morgonen hade ja prov i skolan och nu i eftermiddag ringde min lärare och berättade den glada nyheten att jag fick mvg på provet :)

igår va jag o lotta o badade o solade hela dagen ute på almö. ja badade tre ggr :) årets första dopp. inte illa för att vara jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Varit här innan?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0