trist onsdag

nu e jag precis uppstigen från ett rykande hett bad :) kände redigt hur ja behövde det för att piggna till i vintermörkret. passade på att läsa lite oxå när ja ändå plaskade. boken som ja läser just nu heter vem ska ta hand om mamma? den är skriven av anna bäse'n och detta är hennes dagbok inifrån äldrevården. boken är inte direkt ny utan från sommaren 2003 då anna bräse'n , journalist och undersköterska under hemlig identitet tog jobb på sjukhus, i hemsjukvården och på äldreboenden för att se efter hur äldrevården funkar. 
jag har inte kommit så långt men det är riktigt skrämmande o läsa om hur äldrevården funkar! usch o fy säger ja bara.
för övrigt har dagen varit rätt bra tkr ja nog. jobbade till fyra o sen va jag hos tandläkaren, inga hål! yeay!! :) kvällen har varit lungt, finns ju verkligen ingenting o göra o ingenting på tv så har kollat på svensson svensson på svt.se haha han e ju så himla rolig gustav. imon e jag ledig och det e min enda lediga dag denna veckan så då har ja klämt in en massa på schemat bla, vårdcentralen, frisören, handla me farmor och lite annat smått o gott :) på kvällen kommer fia hem från kalmar oxå och ska stanna över julen o sådära!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Varit här innan?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0