Plugghöst

Har saknat både tid och lust att skriva hela sommaren. Det har varit en väldigt händelserik sommar som började med bröllop för fina Sandra o hennes Fredrik. Stannade kvar o firade midsommar uppe i Eksjö. Därefter åkte jag hem o packade om o styrde den lilla grå mot Halmstad med Anna. Hade endast tre soldagar under mina tre veckors semester så tog en extra vecka ledigt. Hela juli och augusti bjöd ju på helt fantastiskt väder o även att man jobbat har man ju haft sina lediga dagar och långa varma kvällar att njuta av. Det har även blivit några rundor till sommarstugan, en tripp till Öland, campingliv i Simrishamn och ett besök i Ystad. Nu i slutet av sommaren blev det även ännu en tripp till Eksjö för att besöka stadsfesten :)
Nu har hösten tagit fart på riktigt och jag är i full gång med att läsa matte 2, har första provet redan nästa vecka så är helt galet stressad för det är verkligen ett pusslande att få tiden att räcka till både jobb och skola. Allt hänger ju på att jag klarar denna kursen så jag får behörighet att söka in till sjuksköterskeprogrammet. Ska dessutom göra klart kursen tidigare än resten av klassen för att få ut mitt betyg innan 1 december som är sista kompletteringsdag för att söka till våren 2015. Detta innebär att jag kommer få läsa ett helt kapitel parallellt med resten av kursen på egen hand, förslagsvis under höstlovet men jag har en jättebra lärare som är otroligt hjälpsam och som redan nu har skickat en länk med videolektioner hon spelat in :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Varit här innan?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0