aotch!!

att stegtävla gör ont!! kom precis hem från en långpromenad o upptäckte att ja har två rejäla vattenblåsor?! nu e jag helt öm i fötterna så orkar inte gå mer idag så hoppas mitt stegantal räcker för att hjälpa laget ta hem veckovinsten! :)
det har varit alldeles underbart väder idag. i förmiddags va jag o lämnade bilen på verkstad o sen va planen att ja skulle gå på kettlebell men d blev en fika på waynes med fia o sandra ist :) nu ska ja fortsätta kolla på oth o äta kvällsmat!

24 september

åhh satt uppe till två i natt bara för att kolla på filmen livsverket som visades på tv. den är ju så himla bra och ännu bättre va att den va på svt så ja slapp dessa dryga reklamavbrott! :)
eftersom att mitt lag är fast beslutna om att ta hem veckovinsten i stegtävlingen denna veckan promenixade jag o fia hela vägen ut till verkö idag. där bjöds d på supergod lunch. vi åkte dock bil hem! när jag kom hem va jag fortf inte riktigt nöjd med mitt stegantal så tog en långpromenad till. är det stegtävling så är det :)

idag fyller min fina vän sandra 24 år oxå så stort grattis till henne! :)

TGIF

jag fick sällskap av fia på morgonpromenaden idag. solen sken och det va jättehärligt väder förutom den kalla vinden sista biten hem. får nog införskaffa ett pannband eller ngt för mössa är lite för varmt ännu.
idag ska jag ner till socialdemokraternas kontor o se om ja kan få lite broschyrer till samhällsuppgiften ja håller på med o sen blir det lunch på 1344 med fia o hoberg.
senare ska ja träffa anna en runda o sen blir det nog ett iw pass nere på gymmet :)

½ års kalas

igår fyllde alicia ½ år och det firades ju såklart :) tänk att hon redan är ett halvår det är galet va tiden går fort o hon växer för varje gång ja ser henne. jag hade köpt en söt klänning på kappahl som hon genast började dregla på o stoppa lapparna i munnen så då måste hon ju gillat den :)

jag och lilla födelsedagstjejjan igår

bodypump

igår träffade jag anna. eftersom att hon oxå tävlar i samma stegtävling som jag så tog vi en rejäl långpromenad. efter prommisen köpte vi med oss lunch o gick hem till anna som hade tvättstugan. det va flera veckor sen vi sågs så det va inte många tysta sekunder! :)
jag har i dagarna bestämt mig för att bättra på mina betyg så kl 15 va jag på verkö för ett möte med en studievägledare. så ikväll kl 18 ska jag på infomöte för att börja läsa lite kurser på distans :) lite nervöst nu såhär innan men d ska nog gå vägen!
igår kväll blev det en långpromenad till. väldigt lång! kändes som att benen kunde gå hur långt som helst igår! :)
idag startade jag dagen med ett bodypump pass nere på gymmet. sjukt jobbigt, både armar o ben skakade efteråt!

träning vecka 37

lördag: VILA(jobb)
söndag: VILA(jobb)

25 årsfest :)

har fortf träningsvärk som heter duga, varje gång ja böjer mig framåt o typ knyter skorna känns d som att huden i svanken ska spricka :/ otäck känsla! ikväll bli det kalas för jossan som fyllt 25 :) festen hålls hemma hos magda o jocke. blir väl till o ta med paraply för vädret verkar ju bjuda på regn ikväll!

finaste jossan när jag fyllde 25 i mars :)

träningsvärk

min enda lediga dag denna veckan så då gäller det ju att utnyttja dagen till max så lika bra o stiga upp tidigt. lättare sagt än gjort, fick kämpa mig upp ur sängen idag! träningsvärken är nästan outhärdlig men eftersom att det är stegtävling som gäller just nu så va det bara att bita ihop och ge sig ut på en långpromenad! :)
idag ska jag träffa syrran o alicia. vi ska käka lunch o gå o kika lite på stan :)

bodycombat

känns grymt härligt att ja kommit igång med min träning igen. nu e det minsann slut på allt va semester o dåliga undanflykter o allt va det heter! :)
ikväll har jag varit på bodycombat. det va flera månader sen sist o ikväll va det ny release o det ville jag ju inte missa! passet va fullbokat o alla va så sjukt taggade o nya koreografin va superkul! :)
ja hoppas inte träningsvärken är alltför smärtsam imon för då e det dags för ett pass kettlebell! :)
kommer fortsätta lägga upp veckans träningspass precis som tidigare för min egen skull för ja tkr det e skoj o gå tillbaka o kika.

tränat v.36
lördag: indoor walking60
söndag: powerwalk x2

måndag

igår va det så kallt så till slut kände ja att det va dags att plocka fram vintertäckena. så deppigt att det redan e dags för varmare täcken :/ snart e det väl snö på marken oxå. hörde förra veckan att det ska bli en riktigt kall vinter så har redan börjat fundera över va man ska ha för vinterjacka.
förra veckan på jobbet drog en stegräknartävling igång, så just nu e man mer taggad än någonsin att promenera. det e helt sjukt va mkt man går när man jobbar men som man inte ens tänker på! man får även tillgodoräkna all annat motion så om ja tex tränar iw lgger jag bara in hur många minuter ja tränat så omvandlas det till km  datorn :) det e över 50 lag som är med och tävlar och mitt lag ligger i toppen o pendlar mellan första och andra platsen! :)
nu ska jag slänga mig på soffan o kolla på fast & furious 5 ja hyrde i lördags!

litet collage

lördag

kickstartade dagen med ett indoor walking pass på 60 min idag. det va rejält jobbigt vill ja lova! :)
idag är en sån dag då ja bara vill ligga nerkurad i soffan o inte göra någonting. va nere på hemmakväll för en stund sen så ikväll blir det filmmarathon. ska börja med att kolla på nya irene huss filmen medans det är ljust, mes som man är haha :)
det känns verkligen inomhus att hösten är här, det är iskallt på golvet så ja måste verkligen rota fram mina fårskinnstofflor. helt galet vad sommaren passerade fort!

home

vilken underbar vecka vi har haft! :) så mkt bättre än ja någonsin kunnat föreställa mig. vi har ätit massa god mat, druckit goda drinkar, träffat underbara människor badat o solat massor o bara latat oss o haft d bra! maten i grekland e verkligen fantastiskt god. vi smakade även vin som tillverkas på santorini men d va lite för smakrikt för min smak men det e ju roligt att smaka iaf.
på onsdagen åkte vi iväg på en sju timmar lång bussresa runt ön o besökte olika sevärdigheter. detta måste varit den varmaste dagen då det va helt vindstilla o 34 grader i skuggan. så det va rejält svettigt när vi skulle promenera i smala gångar, branta backar o miljoner trappsteg. vi besökte bla en gammal kyrka, pyrgos som är den högsta punkten på ön, huvudstaden fira och staden oia o lite andra ställen siom ja tyvärr glömt namnet på.  i oia åt vi middag på en supermysig takterass innan vi gick ner till en ruin där folk samlades för att se solnedgången o eftersom att det fortf va högsäsong va det fullsmockad med folk där för att titta.
på fredagen tog vi en taxibåt fram kamari beach runt berget o över till perissa beach. där va så härligt så där hade ja kunnat bosätta mig :)
sista kvällen spenderade vi på en trevlig liten pub där vi drack goda drinkar, citronshot o ngn brinnande shot som smakade lakrits :) va dock rejält bakis när klockan ringde på morgonen o ja bara sovt två timmar men det va bara o stiga upp. packa d sista, käka frukost o checka ut. flygresan hem gick fortare än planerat så vi fick vänta på tåget hem i två timmar. när vi väl kom på tåget blev vi sittandes i malmö pga en olycka mellan malmö o lund. helt plötsligt skulle vi byta till buss istället o åka till lund för att sen fortsätta med tåg.värsta kallabaliken och fullsmockad med folk eftersom att det va mitt i rusningstrafiken. där sprang jag o fia mitt i folkmassorna med resväskorna. mitt i folkmassorna fick jag syn på martin och sara från årets big brother :) när vi väl kom på en buss hade vi olyckligtvis hamnat på samma buss som en galenpanna. tydligen stannar bara ersättningsbussen på en hållplats per by men d vägrade en man inse så han skrek o höll låda o tryckte på nödknappen i bussen?! haha helt cp! i lund fick vi vänta ytterligare 50 min innan tåget kom. även där va det fullsmockat! i hässleholm hoppade fyra glada väninnor på o satt bredvid oss. dom berättade att dom varit i barcelona över helgen. den ena damen hade blivit rånad på sin handväska, en annan hade råkat ta ngn annans resväska, den tredje glömde sin väska på perongen i hässleholm och på både. dom berättade även att olyckan berodde på att ngn hoppat framför tåget och att dom hade råkat ut för det när dom åkte ner oxå så dom hade verkligen världens otur. trots allt dom råkat ut för under sin resa va dom på så härligt humör o skrattade mest åt allt.nu vet ja hur jag vill bli när ja bli gammal! :)
va så trött igår när ja äntligen kom hem så det va bara o packa upp tandborsten o sen stupade ja i säng. har aldrig somnat så fort och min säng har aldrig varit så skön som när alarmet ringde i morse! :)