SNÖ

Måste erkänna att detta är rena rama smäckveckan när d kommer till jobb. några timmar i måndags o ett par till i tisdags. Ledig onsdag o torsdag. Ikväll ska jag avverka några timmar till o imon väntar veckans längsta jobbpass, s-turen. Sen har ja semester på söndag för då e det dop för lilla Amanda. Har köpt en jättesöt speldosa i trä som föreställer en karusell med hästar och ett halsband och nyss knåpade jag ihop texten på gratulationskortet också :) Idag snöar det som tusan och eftersom jag hatar snö blev det inget besök på gymmet utan skjuter på det till morgondagen. Träningskläderna är redan packade och står prydligt vid dörren så det får bli ett intervallpass under rasten imon :)
Igår när jag va ledig hade ja tid för service på bilen, under tiden passade jag på att plugga matte. Det är verkligen stor skillnad på denna boken ja har nu o den förra. Nu går det så mkt bättre o då känns d riktigt roligt :) Det enda som e trist nu är att när ja kom till lektionen i onsdags hade läraren redan haft genomgången så den missade ju jag. Nästan alla andra i klassen läser en orienteringskurs i matte och på onsdagar börjar den en timme innan ordinarie mattelektion  så alla satt ju o räknade för fullt när jag damp in en timme senare och läraren bara visade vilka sidor de jobbade med så även jag kunde börja räkna. Det är ju en jäkla tur att ja hänger med ändå tack vare att ja läste distanskursen i höstas för hade ja inte gjort det hade ja inte fattat ett dugg. Lite verkar trots allt ha fastnat o det tack vare Emma! :)
När jag hämtat bilen bar det iväg upp till Rödeby för o hälsa på syrran o flickorna. Tillsammans åkte vi vidare mot pappa o Torsås för ett snabbt ärende innan vi styrde vidare mot Kalmar. Måste varit mitt billigaste besök på Ikea någonsin för man är ju inte jättestadig i kassan när det är slutet på januari o man haft bilen på service.
Nu ska jag göra mig redo för jobb, det blir till att pälsa på sig ordentligt idag :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Varit här innan?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0