Helgen

Eftersom att jag bara skulle va hemma igår efter jobbet så passade jag på att tvätta samtidigt. Det verkade dock inte riktigt va min dag igår för när jag skulle in i tvättstugan för att slänga in det sista i torktumlaren så gick nyckeln av i låset, så där stod jag me halva nyckel i näven o andra halvan i låset. Jobbigt läge det där!! Klockan va dessutom åtta på kvällen och dessutom lördagskväll o ingen låssmed har väl öppet då liksom. Efter samtal me vice värden plockade jag fram verktygslådan o lyckades med tången få ut halvan som satt i låset. Sen kom värden ner med huvudnyckel o öppnade tvättstugan åt mig. Tack o lov, jag o min otur.
Likadant i morse, oturen tittar fram igen. Drar fram cykeln för att spara tid eftersom jag jobbar delad tur idag o vill komma hem snabbt när jag har rasten. Däcken va helt platta men som tur är dyker en glad granne upp o erbjuder sig hjälpa mig pumpa däcken. Så himla trevlig, mer såna grannar! :)
Nu blir det en sen lunch o lite vila på soffan innan jag beger mig tillbaka till jobbet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Varit här innan?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0