home

vilken underbar vecka vi har haft! :) så mkt bättre än ja någonsin kunnat föreställa mig. vi har ätit massa god mat, druckit goda drinkar, träffat underbara människor badat o solat massor o bara latat oss o haft d bra! maten i grekland e verkligen fantastiskt god. vi smakade även vin som tillverkas på santorini men d va lite för smakrikt för min smak men det e ju roligt att smaka iaf.
på onsdagen åkte vi iväg på en sju timmar lång bussresa runt ön o besökte olika sevärdigheter. detta måste varit den varmaste dagen då det va helt vindstilla o 34 grader i skuggan. så det va rejält svettigt när vi skulle promenera i smala gångar, branta backar o miljoner trappsteg. vi besökte bla en gammal kyrka, pyrgos som är den högsta punkten på ön, huvudstaden fira och staden oia o lite andra ställen siom ja tyvärr glömt namnet på.  i oia åt vi middag på en supermysig takterass innan vi gick ner till en ruin där folk samlades för att se solnedgången o eftersom att det fortf va högsäsong va det fullsmockad med folk där för att titta.
på fredagen tog vi en taxibåt fram kamari beach runt berget o över till perissa beach. där va så härligt så där hade ja kunnat bosätta mig :)
sista kvällen spenderade vi på en trevlig liten pub där vi drack goda drinkar, citronshot o ngn brinnande shot som smakade lakrits :) va dock rejält bakis när klockan ringde på morgonen o ja bara sovt två timmar men det va bara o stiga upp. packa d sista, käka frukost o checka ut. flygresan hem gick fortare än planerat så vi fick vänta på tåget hem i två timmar. när vi väl kom på tåget blev vi sittandes i malmö pga en olycka mellan malmö o lund. helt plötsligt skulle vi byta till buss istället o åka till lund för att sen fortsätta med tåg.värsta kallabaliken och fullsmockad med folk eftersom att det va mitt i rusningstrafiken. där sprang jag o fia mitt i folkmassorna med resväskorna. mitt i folkmassorna fick jag syn på martin och sara från årets big brother :) när vi väl kom på en buss hade vi olyckligtvis hamnat på samma buss som en galenpanna. tydligen stannar bara ersättningsbussen på en hållplats per by men d vägrade en man inse så han skrek o höll låda o tryckte på nödknappen i bussen?! haha helt cp! i lund fick vi vänta ytterligare 50 min innan tåget kom. även där va det fullsmockat! i hässleholm hoppade fyra glada väninnor på o satt bredvid oss. dom berättade att dom varit i barcelona över helgen. den ena damen hade blivit rånad på sin handväska, en annan hade råkat ta ngn annans resväska, den tredje glömde sin väska på perongen i hässleholm och på både. dom berättade även att olyckan berodde på att ngn hoppat framför tåget och att dom hade råkat ut för det när dom åkte ner oxå så dom hade verkligen världens otur. trots allt dom råkat ut för under sin resa va dom på så härligt humör o skrattade mest åt allt.nu vet ja hur jag vill bli när ja bli gammal! :)
va så trött igår när ja äntligen kom hem så det va bara o packa upp tandborsten o sen stupade ja i säng. har aldrig somnat så fort och min säng har aldrig varit så skön som när alarmet ringde i morse! :)


Kommentarer
Postat av: Helena

gud så skönt. Hade också velat ha lite värme o härligheter nu. kram

2011-09-08 @ 15:25:33
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Varit här innan?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0