detta e verkligen inte min dag!

idag med posten har jag fått en faktura från ett företag som heter messadirekt.com. en tjänst där man kan skicka obegränsat med sms från sin dator. fakturan är en abonnemangskostnad på 299 kr. jag har aldrig tecknat ett avtal eller någonsin hört talas om messadirekt.  jag har kikat runt lite på nätet och tydligen är jag inte ensam om att ha fått denna faktura idag. det e många som e väldigt upprörda och liksom jag inte beställt denna tjänsten.
det fins inget telefonnummer till företagen utan dom hänvisar endast till kundtjänst, dit man får mejla. när man mejlade och ifrågasatte fakturan fick jag till svar:"Du deltog i en undersökning där du i samband med detta visade intresse för att testa tjänsten. I din mailbox har du fått en bekräftelse med gällande villkor."
jag skev tillbaka att jag inte fått något mejl om det men då skrev dom att dom kunde se att mejlet gått ut till min mejladress och bad mig söka igenom min mejlbox. jag letade febrilt igenom inkorgen utan resultat o skrev tillbaka o frågade hur jag skulle gå till väga.  fick till svar" Om du anser att du inte registrerat dig i någon undersökning och accepterat bifogade villkor skall du upprätta en polisanmälan för bedrägeri då en annan person använt dina uppgifter för att registrera sig." då skrev jag tillbaka att jag tyvärr inte är intresserad och stt jag inte anmält mig av tjänsten så var vänlig och markulera fakturan. tillbaka fick jag: "I samband med deltagan i en undersökning har du anmält dig till tjänsten. Bifogat finner du accepterade villkor." öppnade den bifogade filen som jag fick förstora upp typ hunda ggr för texten va så pytteliten så det gick inte att läsa annars. där stod det ngt i stil med "att att i samband med en undersökning provade på tjänsten messadirekt. när tjänsten efter en dag går ut måste du säga upp dig från tjänsten, annars gäller vanlig taxa 249kr + 50 administrationsavgift."
jag skrev tillbaka att jag med omedelbar verkar ville säga upp tjänsten och fick tillbaka: "Vi bekräftar härmed att ditt konto är raderat.Observera att du måste betala den senaste fakturan som inkom innan du sa upp ditt abonnemang, om inbetalning saknas kommer Messadirekt.com ansöka om betalningsföreläggande hos Kronofogden."

får det verkligen gå till såhär?! försökte ringa konsumentrådgivninegn innan men dom hade bara telefontid mån-tors 8.30-11 så det va inte mkt till hjälp. jag får fortsätta följa diskussionerna här på nätet o se om andra kommit någon vart för jag vill fan inte betala 299 kr! lurendrejeri e va det är!



Kommentarer
Postat av: Ullis

Åhh, fy fan... vilka idioter.. dom borde skämmas... Jag hade anmält dom jävlarna.. o bara fortsätt ring till konsumentverket..

Detta borde du nästan gå till tidningen med..



Puss från din arga syster

2010-06-09 @ 18:42:36
URL: http://ullisp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Varit här innan?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0