döda sniglar?

idag e det fredag och jag kom hem från kalmar för några timmar sen. har varit redigt skönt o jag o fia har som alltid haft skit kul tillsammans :) för att berätta om va som hänt sen sist e det väl lika bra att börja från början, alltså från i onsdags.
i onsdags va det skola men slutade tidigt. efter det begav ja mig av till skopunkten för att köpa me ett par skor till fia som josefin lagt undan till henne. nästa anhalt va mormor. eftersom han som brukar hjälpa henne o handla o dona varje vecka hade ramlat ner från en stege o hamnat på lasarettet fick jag köra runt henne. först skulle vi ut i trädgården o plocka blommor till morfars grav men innan vi hann så långt fick mormor plötsligt syn på en brun mördarsnigel o utbrister följande:
-vakta han nu han ska dödas!
-han ska halshuggas!
-han e kvick, han ska inte para sig!
-ja ska hämta morakniven!
haha att ja inte skrattade halvt ihjäl mig när vi stod där på garageuppfarten o hon kommer springandes me morakniven i högsta hugg!!
sen plockade vi en stor bukett blommor o begav oss av till graven, sen vidare bort till återvinningen för o slänga pappersförpackningar o tidningar. nästa anhalt va jämjöhallen. där stod mormor o handplockade potatis för att hon ville ha samma storlek på alla?! utom fyra som skulle va extra stora som hon  skulle ge till mig så ja kunde göra raggmunkar för det e ju enkel o bra vardagsmat :)
när hon pratat o presenterat mej för alla som jobbade i affären kommer vi slutligen därifrån en timme senare!
hem o lagade mat o pratade massa om allt mellan himmel o jord. en sak som e säker, det blir aldrig tyst i min mormors sällskap! :) sju timmar senare kör ja vidare mot kalmar.
spenderar två slappedagar i kalmar. idag gick vi en runda på stan innan hemfärd. hittade en ljusgul tröja på bikbok men d va oxå allt :) ikväll har jag varit på verkö o kollat på talang me fia o nenne, gud va folk e duktiga dock tkr ja att helt fel gick vidare till final. imon e det jobb som gäller men d känns helt okej fast att det e helg!

här spelar vi fia o äter marängswiss. jag vann två ggr!! :)

Kommentarer
Postat av: Fia

haha fan man kan tro att jag inte vistats ute på fler år ju:D haha

2009-05-23 @ 08:47:55
URL: http://fiahian.blogg.se/
Postat av: Ullis

ha ha ha..jag dör..morakniven. Jag kan verkligen höra och se detta framför mig, sjukt kul:) Puss

2009-05-23 @ 20:17:24
URL: http://ullisp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Varit här innan?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0