härliga måndag

lite om helgen som varit:
i lördags hade ja som sagt kalas, himla trevligt :) fick mest pengar men det e oxå d enda ja önskat mig! kvällen blev som vanligt en lung ensam hemmakväll framför tvn. att kolla på wallander på lördagsvkvällen har blivit ngt av en rutin. dessvärre somnade ja men helt plötsligt vakande ja till av att grannarna förde sånt oväsen så soffbordet skakade! musiken måste vatt på högsta volym + att det stod ett gäng på balkongen o vrålade till musiken. så jävla drygt o lyssna på men visst nästa gång kanske det är en annan som har fest så lika bra o hålla god min.
när ja vaknade i söndags morse hade pappa ringt 16 ggr?! ja ringde genast upp o då berättade han att farmor ramlat o va inne på lasarettet för en akut operation av hennes axel som olyckligtvis krossades i fallet. stackars farmor.
sen körde ja ut till verkö o blev som vanligt bjuden på kalasgod middag. senare under eftermiddagebn åkte jag, pappa o syrran o hälsade på farmor. hon hade precis vaknat och va rätt omtumlad o förstod inte riktgit va som hänt men om ja förstod allt rätt hade hon ramlat ner från trappan på ngt sätt!
kvällen spenderade ja bara här hemme, fia kom förbi en sväng o sen kollade ja på beck o mumsade på grönsaker me dipp till :)

idag va jag uppe me tuppen, började kvart i 7 men slutade redan 12 o det e ju härligt me tanke på d härliga vädret :) nu i eftermiddag har ja varit på möte me min bankman, som är en kvinna :) så nu har ja äntligen fått tummen ur o börja spara varje månad. hon visade dessutom hur ja enkelt kan välja hur mkt ja vill att dom ska dra om ja tex känner att jag vill spara mer eller mindre en månad. skitbra ju! :) när jag ändå va i farten ringde ja csn oxå och äntligen har d ordnat sig, så på onsdag ska ja få pengarna retroaktivt :) underbart!


mina fina blommor ja fick av storkattan på födesedagen!




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Varit här innan?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0